Matkailuyrittäjien valmennus Kiinan markkinoille

Posted on by

Yrityksemme on Visit Finland Akatemian valmenttaja. Tarjoamme valmennusta seuraavista aiheista:

  • Tuotekehittäminen Kiinan markkinoille, (Steady & Go) 1/2 – 1 pv

– Miten kehittää Culture Finland -tuotteita, erityisesti design-teeman tuotteita Kiinan markkinoille?

– Miten kehittää kesän ja talven Outdoors-tuotteita Kiinan markkinoille?

– Miten kehittää Stopover-tuotteita Kiinan markkinoille?

-Miten eri tuotetyypit, esim. tuotekortti, pakettimatkat, on request -tuote tai takuulähtö ja omatoimituotteet, sopivat Kiinan markkinoille?

-Mistä kiinalaiset pitävät Suomessa?

  • Kiinan markkinoinnin jakelukanavat, (Steady & Go) 1/2 – 1 pv

-Kiinan matkailujakelukanavat ja niiden toimintatavat.

-Tärkemmät online-kanavat Kiinassa.

-Miten valita oikeita jakelukanavia?

-Yhteistyö tuotekehittämisessä jakelukanavien kanssa.

  • Hinnoittelu Kiinan markkinoille, (Steady & Go) 1/2 – 1 pv

-Kiinan neuvottelun kulttuuri ja sen vaikutus kaupantekoon.

-Kiinalaiset hinnanneuvottelutavat.

-Miten valmistaudutaan hinnan neuvotteluun?

-Hinnoittelu eri jakelukanavissa.

  • Markkinointiviestintä Kiinan markkinoille, (Steady & Go) 1/2 – 1 pv

-Markkinointikanavat Kiinassa ja niiden rooli.

-Miten hyötyä some-markkinoinnista Kiinan markkinoilla.

-Miten valmistella markkinointimateriaalit (esim mainokset, kotisivut, esitteet) Kiinan markkinoille?

-Miten paketoida tuotteita, jotka ovat kiinalaisturisteille houkuttelevia?

  • Asiakaspalvelun kehittäminen Kiinan markkinoille, (Steady & Go) 1/2 – 1 pv

-Mitä kiinalaiset odottavat turistipaveluilta?

-Kiinalaisturistien kulutuskäyttäytyminen.

-Miten lisätä tuotearvoa tarjoamalla asiakaspalveluja.

-Kuinka käyttää palautetta asiakaspalvelun kehittämiseen?

-Käytä apuna rohkeasti Suomessa asuvia kiinalaisia osaajia.

  • Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen perusteet, (Steady & Go) 1/2 pv alkaen

-Perinteiset kiinalaiset uskonnot ja uskomukset.

-Modernit kiinalaiset trendit.

-Kiinalaisen liiketoimintakulttuurin ja tapojen ominaispiirteet.

-Perustietoja kiinan kirjoitusmerkeistä.

-Kiinan kielen yksinkertaisia ilmaisuja, mm. tervehdykset ja esittäytyminen.

-Kiinan kulttuurin ja kiinan kielen tuntemuksen tärkeä rooli henkilösuhteiden luomisessa ja liikesuhteiden pitämisessä.

  • Koulutusmatkailun tuotteistaminen ja palvelujen toteuttaminen (Steady & Go) 1 – 2 pv

-Ymmärtää erilaisia koulutusmatkailusegmenttejä (kokemuksellinen, oppimispohjainen ja akateeminen) ja näistä kiinnostuneiden ryhmien tarpeet.

-Miten sijoittaa yrittäjät oikeisiin segmentteihin

-Miten muokata tuotteet kiinalaisryhmän kiinnostuksen mukaan

-Miten hyödyntää eri palveluiden yhteisiä resursseja

-Tuotteiden toteuttamisprosessi kiinalaisryhmille

-Käytännöllisiä vinkkejä kiinan kielestä matkailupalveluissa

  • Kiinan markkinasparraus 1/2 pv alkaen

Sparraus tarjoaa tukea yritykselle, jolla on jo valmiina liiketoimintasuunnitelma, resursseja ja tuotteita kiinalaisten matkailijoiden houkuttelemiseksi Suomeen. Tämä sparraus auttaa hienosäätämään markkinasuunnitelmaa ja kehittämään tai parantamaan tuotteita ja liikeideoita. Asiakas saa sparrauksen kautta uusia ideoita ja näkökulmia, erityisesti kiinalaisten matkailijoiden odotusten ja trendien ymmärtämiseen. Sparrauksessa tarkastellaan erilaisia matkailutuotteita, aktiviteetteja, majoitusvaihtoehtoja, palveluita ja muita tekijöitä, painottaen kiinalaisen kulttuurin vaikutusta ja jatkuvasti muuttuvia trendejä eri asiakassegmenteissä. Keskeisenä tavoitteena on löytää inspiraatiota ja saada neuvoja siitä, miten matkailuohjelmia ja tuotteita voidaan tehdä houkutteleviksi kiinalaismatkailijoille. Toteutetaan englanniksi.

  • Räätälöity koulutus

Yllä mainitujen aiheiden lisäksi koulutuksen sisältö ja pituus voidaan räätälöidä ja sopia asiakkaan tarpeen mukaan. 

Asiakapalautteet

”Jämsän Koulutusvienti Kiinaan” -projektin koulutuksesta:

”Kouluttaja on kovan luokan ammattilainen kyseisessä aiheessa, niinpä hän antoi hyviä tulkintoja ja nosti esiin erinomaisia pointteja kiinalaisesta kulttuurista perustuen omaan kiinalaisen ja suomalaisen kulttuurin tuntemukseensa.”  

”Kouluttaja antoi useita esimerkkejä kiinalaisten koululaisten ja opiskelijoiden erityistoiveista leiritoiminnan ohjelmien sisällöksi.”

”Koulutus oli hyvin käytännönläheistä sisältäen paljon käyttökelpoista tietoa ja neuvoja.”  

”Koulutus oli erittäin sopiva meille. Koulutusmatkailuosuudesta oli eniten hyötyä, koska me Himoksella keskitymme siihen.”

”Koulutuksen sisältö oli hyvin tiivistetty sisältäen monipuolista tietoa esimerkiksi kiinalaisesta koulutusjärjestelmästä, kiinalaisista luonteenpiirteistä, ruokailutavoista ja meneillään olevista koulutusmatkailutrendeistä.”   

Workshopista ”Erityispiirteet kiinalaisille tarjottavissa palveluissa” osana ”Koulutusmatkailun kehittäminen Etelä-Karjalassa” -hanketta:

”Kiinalaisen kulttuurin erityispiirteet ja myös tilastot kiinalaismatkailijoista olivat vaikuttavimmat oppimisen alueet minulle. Haluaisin käyttää vielä lisäpäiviä näihin aiheisiin.”

”Oli paljon uutta ja hyödyllistä tietoa, esim. kiinalaisten ulkomaanmatkailun trendeistä, vanhempien vaikutuksista leirikouluohjelmaan, miten tehdä houkuttelevia leirikouluohjelmia kiinalaisille.”

”Työpajasta sain kokonaiskuvauksen matkailupalvelujen tuottamisesta kiinalaismatkailijoille”

”Kouluttaja oli syntyperäinen kiinalainen, joka pystyi neuvomaan meitä suomalaisia kiinalaisesta näkökulmasta onnistumaan paremmin.”

”Saimme paljon käytännön ohjeita.”

”Suosittelen ehdottomasti tällaista työpajaa jokaiselle, joka on kiinnostunut kiinalaisista turisteista.”

”Archipelago attractions” -hankkeen valmennuksesta:

”Wei Lu has helped us understand the mechanism and requirements of the Chinese market and helped us on the way to reach our goals. Kalle’s Inn has expanded quite quickly during 2017 with eight new seaside luxury bungalows. One of the prioritized target markets is China. This is a relatively unknown area for us. We were all impressed by the dedicated attitude and expertise knowledge Wei Lu gave us in the workshop arranged by the project ”Archipelago attractions”. I highly recommend Wei Lu as an expert for coaching and consulting on Chinese outbound tourism.”

–Peter Källberg, Project Manager, Vaasanseudun kehitys Oy